Tisdag den 21 augusti 2012 - The Story

Tjenaaaaaare!
 
Nu sitter jag äntligen här med internet och en hel del tid så nu ska ni få höra! :D
 
Ok.., sist precis när jag skrivit klart sista inlägget, alltså på torsdagen där, så får jag ett samtal. Ett samtal av en spritt språngande galen hostelägare som hotar med att kicka ut oss alla om inte Eke gick på jobbet. Tydligen skulle han jobba vilket var en aning lustigt eftersom vi sagt upp oss osv. Och av någon outgrundlig anledning så skulle även då jag och Frida bli utkastade också pga av något Eke gjort. Förstår ni logiken? Det gjorde inte vi heller.
 
Men efter mycket skrik och liv så blev vi mycket riktigt utkastade. På kvällen.. Då alla hostel/hotell redan stängt men tack vare vår underbara vän Alex kunde vi stanna de resterande två dagarna i hans campervan. Jag kommer nog aldrig förstå mig på hur sjuka dom ägarna var men fruktansvärt olyckliga och patetiska människor är allt vad de är och någonsin kommer vara. Tråkigt bara att det slutade så drastiskt haha! Men de sista två dygnen blev faktiskt väldigt roliga och lyckade då vi spenderade dom med våra kära vänner!
 
Efter det på lördagen tog vi oss tillslut (m) till Airlie beach! Och det tar oss även till nutiden! Jag har nu 2 jobb som bartender. Första jobbet är på en väldigt chill Jamaicansk bar och det andra på en stor och ganska känd bar här i Airlie vilket är superkul! Så sen i tisdags har jag jobbat bakom baren och serverat folket drinkar!  Och det har varit mycket att göra då det varit reef-festival här med en massa yatch-races hela förra veckan med en massa event och roligt som hänt runt om i stan!
 
Eke och Frida söker fortfarande men får de inte jobb åker dom vidare ner mot Brisbane nästa vecka på torsdagen eller fredagen. Fram tills dess blir det jobb och chill vid lagoonen/stranden för att bättra på brännan som i stort sett inte existerar!?!!? Får jag ledigt från jobbet nästa vecka på tisdag så åker vi ut på en båttrip ut på Barriärrevet med dykning, snorkling, hillclimbing, vita stränder och massa andra aktiviteter under några dagar!! Kommer bli super! Fick även höra att valsäsongen smygstartat och många sett valar ute på havet!
 
Jani! Det var en del det! Ska försöka bli lite bättre på att hålla er uppdaterade! PUSSSSSSSSSSSSSSSS
 
Såhär såg det ut när det var som värst! Parkerade på en parkering med packning överallt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0