Måndag den 10 Juni 2013 - Im back!!!

Hej mina fina, kära, älskade och underbara vänner samt familj!

Det har varit ett stort uppehåll här på bloggen och jag vet att jag varit absolut skit på att höra av mig till alla. Så därför tänkte och ville jag bara börja med att jag saknar er alla så otroligt mycket att det gör ont ibland..! Hoppas ni bara inte glömt mig haha!

Men iaf, det har hänt så extremt och löjligt mycket under den här tiden här i Australien att jag inte vet vart jag ska börja?! Min värld har bokstavligen vänts upp och ner flera gånger om men herregud vad jag är glad nu!

Om jag ska berätta allt så kommer det ta år och dagar för er att läsa och för mig att skriva.. ! Men jag kan dra allt lite kort och gott sen får resten komma med tiden! :)

Så på min födelsedag förra året (roligt nog då sista inlägget gjordes här på bloggen) så träffade jag Jiah (eller egentligen 2-3 dagar innan dess hehe) och sen dess har det varit vi helt enkelt! Helt otroligt vad jag har kärlek för den mannen. Hade aldrig trott att jag skulle träffa någon här.. Det var faktiskt en regel jag hade men nu helt plötsligt så skulle jag inte vilja vara utan honom och bor tillsammans det gör vi också! Vips så har vi varit tillsammans i 9månader. Vem hade kunnat ana det? Haha!

Jobbar gör jag inte längre på Magnums bar utan nu jobbar jag på Mama Africa, den största och faktiskt bästa nattklubben här i Airlie Beach! Världens bästa jobbkollegor och kul som attan är det det enda som är negativt är timmarna.. Mestadels från 9:30 eller 12 på kvällen till 5-6-7-8 på morgonen. Galet men men!!

Hur som haver så är jag faktiskt inte i Airlie Beach nu (känns helt jäkla underbart att skriva det!) utan jag är på min första semester sen jag flyttade till Airlie Beach!! Enda jag gjort är några 2-3 dagars turer till väldigt närliggande städer och varit ute på en ö och kampat en gång!

Tillbaka till poängen! Jag är nu inte ens längre i samma stat, Queensland, utan i Kyogle (30-40min från Byron Bay) i staten New South Wales! På 8dagars semester med mitt hjärta!

Vi flög till Brisbane igår och åkte sedan direkt till Kyogle där Jiahs föräldrar bor. Så nu, efter att ha varit extremt-skit-nervös har jag träffat hans familj. Mamman igår då hon hämtade oss på flygplatsen och pappan ikväll då vi alla gick ut och käkade middag! Tur att han har riktigt underbara föräldrar! Pjuuuuff!

Igår på kvällen åkte vi en sväng till Nimbin (för er som inte vet vad Nimbin är så är det känt över hela världen för att vara en hippie/drog stad! Sjukt coolt ställe från det lilla jag såg igår kväll och droger? Ja det kryllar det av! Jag blev tillfrågad redan innan jag hann kliva ur bilen om jag ville ha weed haha!

Så vi kommer att resa runt och se så mycket vi kan under den här veckan, goldcoast, surfers paradise, Byron osv!

Ne nu ska jag mysa upp i sängen med min fina så vi kan vakna upp tidigt och hinna med en massa imorgon!

Godnattpuss!!


Kommentarer
Postat av: sandra persson

Åhhh, äntligen så skriver du! Glatt överraskad och underbart att se dig ! :D Hoppas du skriver mycket så jag vet att du överlever dagarna och resorna du gör!

Puss och kram!

2013-06-12 @ 05:19:52
URL: http://sandrampersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0