Onsdag den 20 juni 2012

Hej underbara kära!!!

Nuså jäklar ska det uppdateras! Ja vad har hänt? Vi jobbar på och dagarna har börjat öka och pengarna sakta men säkert rulla inn! Från och med nästa vecka eller veckan efter det kommer vi börja jobba för fullt 6-7dagar i veckan så det ska bli gött! Att bila runt i Australien kommer nog gå galant då jag numera är chaufför! Varje dag sitter jag bakom ratten till våra små van-bussar och kör trupperna till jobbet! Vill inte veta hur fel det kommer gå när jag kommer hem till Sverige igen och byter sida på vägen igen!! Här är allt på fel sida nämligen!

Sen var det några underbara själar från vårat hostel som anordnade en treasurrehunt för att aktivera alla så att alla, speciellt dom som inte jobbar skulle ha något roligt att göra tillsammans! Det gick ut på att lösa 10 ledtrådar som var utspridda i Bowen på alla möjliga olika vis. Dom hade lagt upp det ungefär som "Davinci koden" alltså var det ord som skulle pusslas ihop gåtor, rim och ställen att besöka, fundera och filosofera! Helt underbar ide och de allra flesta gick verkligen all inn! Vårat lag (varje lag hade tre spelare) TEAM KNÄCKEBRÖD låg i ledningen hela tiden och jädrar va vi la ner tid, blod och skäl i detta! Efter jobbet, innan jobbet till och med våra lediga dagar har spenderats till att lösa denna skattjakt! Jag satt uppe en hel natt och rensade ett helt bibliotek med böcker och dvds, Eke han gick igenom hela Bowen och Frida ja hon sprang runt hela Bowen och hamnen som en yrhöna hon med! Vi spenderade till och med en hel dag i en bil och körde runt staden gång på gång för att vrida och vända på varenda byggnad..!!

Sista ledtråden dock.., den löste ingen på 2-3dagar.. Och det var endast 3 lag som tagit sig ditt, såklart var vi en av dom så på torsdagen gav ledningen ut en sista ledtråd.. Lag nummer ett fick det (lagen fick det med 1timmes mellanrum), löste det inte.. Lag två får det men löser den inte... Tio min innan TEAM KNÄCKEBRÖD får ledtråden löser lag 1 hela treasurehunten!!!! Förstår ni frustrationen?

Hahaha men den varade inte länge för på fredagen skulle det firas, 6-7 människor från vårat hostel hade fyllt eller fyllde år så självfallet firades det storartat då alla var lediga från diverse jobb dagen efter!!


Så vi har det riktigt bra här down under och personligen stortrivs jag som jag nu nämnt i kanske vartenda inlägg haha?

Har också otroligt mycket bilder att visa er därhemma men idag efter stranden (vi var lediga idag) så fick vi reda på att internetcafet inte var öppet så istället sitter jag som den stammisen jag är på maccas (McDonalds) i vanlig ordning för mig själv! Men så fort jag är ledig och biblioteket är öppet igen så ska jag bjuda på bilder i mängder!

Tills dess får ni ha det underbart för nu ska jag hem och sova så jag orkar jobba imorgon!!

Pusssssssss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0