Onsdag den 30 maj 2012

Hejhej!

Ändrade planer kan jag ju börja med att säga! Efter mötet igår kväll fick vi veta att introt skulle vara idag! Så det var bara att kliva upp idag, utan många timmar till sömns (tack vare en jobbig tandgnisslare till roomie), och ge oss iväg på vad som var våran första dag på farmen!

Det var bara några korta timmar vi spenderade där idag men imorgon börjar vi jobba på riktigt! Precis som du sa mamma, fan den som ger sig haha!

Men lite mer info, farmen som vi ska jobba på är en tomat-farm och det vi ska göra är att packetera och rensa ut olika tomater. Och jädrar vad många olika regler det finns på hur alla olika tomater ser ut och vilka grupper som ska sorteras med vilka beroende på färg, storlek, skönhetsfel och så håller det på! Men kul var det faktiskt!

Vi kommer alla att få göra alla olika sysslor som finns men till att börja med kommer jag att vara en "grader". Detta innebär att jag kommer sortera alla tomater till de olika grupperna de ska tillhöra.. Men detta är efter att Frida, som jobbar på "rubbish"-delen har rensat ut all.., ja all skit av tomater som helt enkelt inte går att sälja! Vi jobbar i ett stort team vilket jag tycker är väldans bra eftersom att det verkligen krävs att alla gör sitt jobb för att det ska funka. Gör en person inte sitt jobb drabbas alla vilket också leder till sämre lön och fortsätter det så åker den personen.. Hårt men sant! :)

Så det är detta vi kommer hålla på med i några månader framöver haha! Tur är nog att vi bara ska stå och inte röra på oss allt för mycket det första dagarna för jag ramlade nämligen ner för en trappa igår (supersmidigt sådär dagen innan man börjar jobba..) och stukade foten som har varit lite uppsvullen och väldigt öm! Men imorgon är det nog borta!

Sådär! Lite uppdatering på jobbfronten! Nu ska jag dra mig hemåt. Tror dom börjar bli lite otåliga där hemma, har varit borta några timmar, handlat jobbkläder och mat så nu ska jag kila förbi affären, köpa marsan-sås och springa hem! Där väntar nämligen middag och äppelpaj!! Mums!

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0